Ozvěny ze Shakespeara pro flétnu, housle, violoncello a klavír (1974/96), 10´,
man., CD: Triga
Prem.: Původní verse: 28.4. 1974 Foersterova společnost Praha, Quartetto con flauto
Přepracovaná verse: léto 1999, Nosticův palác Praha, Ensemble Martinů

Po dokončení mé absolventské symfonie jsem na žádost kolegů, s kterými jsem tenkrát hrával jako varhaník a cembalista (příležitostně i jako tympanista) a kteří právě založili Quartetto con flauto jednovětou skladbu pro jejich nově zrozený soubor. Skladba měla poněkud podivný název Malé komorní drama, což mělo zračit, že je zde jakási divadelní inspirace: jednotliví hráči byli figurami, které se mezi sebou hádaly, posléze se však usmířily. Každý nástroj měl svůj hudební materiál, po usmíření si témata hráči prohodili. Nevím, jak jsem mohl tenkrát tak bloudit, po té, co jsem napsal více méně tektonicky zdařilou symfonii. Malé komorní drama je hrozně upovídané, počítá s extrémním, v praxi nerealizovatelným tempem. Skladba byla sic párkrát provedena, pak ale po zásluze ležel její notový materiál v šuplíku. Teprve po více jak 20 letech se přihlásil Miroslav Matějka, neobyčejně aktivní muž ve vytahování rukopisů od skladatelů s tím, že by ho skladba zajímala. Dlouho jsem odolával, nakonec podlehnul tlaku s tím, že jsem kompozici totálně předělal. Zbyla původní koncepce a vstupní téma, jinak je zde vše nové. Pod novým názvem Ozvěny ze Shakespeara se vydala k novému, poměrně intenzivnímu životu.