Jarní motivy Cyklus smíšených sborů a cappella na texty Jana Nerudy.(ad.lib.:2 viol a violoncello) (1987), 11´., man., rec.: ČRo Praha
Allegro non tanto – Adagio město – Vivo - Andante.Allegro non tanto
prem.: 13.1.1990 Národní muzeum v Praze. Pražští madrigalisté. Sbm. Pavol Baxa

Mé dosavadní sborové kompozice nebyly bůhvíjak úspěšné a mou ješitnou ctižádost doznat na poli sborové kompozice alespoň takového ohlasu, jako tomu bylo dejme tomu u mých smyčcových kvartetů to dráždilo. Proto jsem se znovu rozhodl vytvořit sborové dílo. Toho roku 1987, kdy jsem hledal pro svůj záměr texty, nějak pořád nepřicházelo jaro a já po něm toužil. Asi už to byl neklamný příznak mého stárnutí, mládí bylo prostě definitivně pryč. Útěchu jsem našel v rezignujícíh a sebeironizujích verších Nerudových. Později jsem k a capp. posazenému sboru připsal na výzvu Pražských madrigalistů smyčcové nástroje. Jarní motivy kopírují sonátový cyklus, kdy je za finále použita hudba 1. věty. Od prvých momentů práce na skladbě jsem se snažil, aby hudba byla soběstačná odděleně od textu. Byla to jistá autorská opozice tuctům sborových kompozic, v kterých se jen jakoby recitativně odříkávaly texty bez starosti o vytříbenou melodiku a stavbu.